Консултации за подобряване качеството на живот.

понеделник, 7 февруари 2011 г.

Kак се управлява "ефективно"

- Ако имате служител, от който сте доволен и работите добре в екип, то чудесните резултати от съвместната ви работа представяйте в единствено число, а поощрения и бонуси изпращайте само в мислена форма. Но пък, за да се знае колко сте готин, малко семки и бонбонки вършат работа, за да се почувства служителят oценен.

Също така му делегирайте отговорностите си, за да имате време вие да се развивате - развявате, а той да няма възможност да се обърне, че с тези си качества да не вземе да се открои ненадейно. И не на последно място, не пропускайте случай да го дезинформирате, да се отмятате от думите си и други подобни финтове, за да се знае кой е шефа все пак!
- Ако имате служител, за който нямате сведения, че е нечия "слушалка", то това означава, че и спрямо вас няма да прояви подобни умения. Това автоматично го изключва от списъка с вероятните повишения в службата, евентуалните вдигания и повдигания на заплатата.

Но пък, за да изразите доволството си го възнаградете (като допълнение към основната му работа) с някоя от следните дейности - чистач на офис, извършване на хамалски услуги и все пак нека да е така добър да не надига глава, не дай си боже и глас, че....

И за да парирате подобни прояви  го уведомете (не лично, разбира се)как сте го отървали от няколко уволнения (тук вече лично сте се намесили), а това, че сте му спестили "един вагон" неприятности, да го проумее  най-накрая, и да си трае!

- Ако имате служител от друг отдел, до който сте опирали, за да може да си свършите работата, непременно му вменете, че това е едва ли не негова основна функция и едно благодаря му стига. В никакъв случай, даже и с мимика не показвайте, че сте доволен. Същевременно при първа възможност, не пропускайте да му намекнете, че когато е бил на сантиметър да ви се издигне в очите и шат главата, защото точно сега има друг важен задник за спасяване, извинете за задния израз:)

- Но ако служителят ви дразни, що не го поканите навън, що не му сипете нещо в питието и си гледайте кефа...


Всяка прилика с лица и събития  е случайна, но всеки припознал се, да се счита  за злоупотребил със служителите си и съответно да очаква същото в отговор.

Още интересно за вас:

Консултации и медитации с Калина Митева се провеждат със записване на телефон: 0894692333

Вариантът с онлайн консултирането се запазва за всички желаещи от други градове и места. За записване скайп: syvetnik


1 коментар:

  1. Джон Д. Рокфелер, изградил империята Стандард ойл, имал строги изисквания към своите служители.
    Един ден един от тях направил грешка, заради която компанията изгубила два милиона долара. Това веднага се разчуло из коридорите на администрацията и всички се спотайвали в очакване да видят каква ще е реакцията на Рокфелер. Един от служителите трябвало да отиде до кабинета му. Когато влязъл, Рокфелер го запитал дали е чул за изгубените милиони. "Да, чух", отговорил служителят и зачакал да види как ще избухне гнева му. Рокфелер казал с неочаквано спокоен глас: "Знаеш ли, седях на това бюро и прегледах записките си за поведението на човека, който причини тая щета. Открих, че той няколко пъти е правил така, че ни е докарвал големи печалби, които многократно превишават тия два изгубени милиона. Затова аз мисля, че можем да му простим."

    Лесно се пресмята какви са загубите от грешките на другите хора. Спомняме си всяка стотинка, която те са прахосали. Можем да говорим дълго колко са лекомислени и как с поведението си са причинили големи щети. Можем да възстановим всяка тяхна дума, с която са ни наранили и да не я забравяме с десетилетия.

    Защо ли паметта ни изневерява, когато трябва да си припомним техните добри дела? Има такива и трябва да сме силно предубедени, за да ги отречем. Нашите приятели са направили хубави неща, от които сме спечелили и ние. Може би са ни помогнали в беда, може би са ни довели до кръста, където сме намерили мир и надежда. Не бива да забравяме техните заслуги, техния принос за Царството, техните жертви. Нищо, че са сгрешили в даден момент. Не е наша работа да раздаваме присъди...

    ОтговорИзтриване